Gambia in just a few moments! - Reisverslag uit Brussel, België van Nathan van Dongen - WaarBenJij.nu Gambia in just a few moments! - Reisverslag uit Brussel, België van Nathan van Dongen - WaarBenJij.nu

Gambia in just a few moments!

Door: Nathan van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Nathan

09 Maart 2007 | België, Brussel

Beste vrienden het is weer zo ver!

Twee maanden hebben jullie al niets meer gehoord, maar nu is het dan eindelijk zo ver: mijn bezoek van een heeeel waarschijnlijk boeiende maand (26dgn) aan het piepkleine West-afrikaanse land Gambia.
Mijn vorige reis met het programma heb ik afgerond. Ik ben heel blij dat ik nu aan weer iets nieuws, iets totaal anders kan beginnen want met afronden ben ik stiekem toch in een dagelijkse sleur geraakt op het laatst.
Maar minder enthousiast ben ik er nu niet om! Zeker als je weet wat voor achtergrond het bezoek heeft.... Een kennismaking met veel nieuwigheden van ontwikkelings-samenwerking, tot het vertrouwelijke 'hol v/d leeuw' bij lokale sociaal werkers en meer..

WAAROM JUIST GAMBIA?
Daar ken ik (indirect) Gambianen die met interessante projecten bezig zijn van Nederlandse vrijwilligers; een daarvan is Sebastiaan die bijzonder goed contact heeft met de Gambiaan Alhagie als sleutelfiguur met alle praktijkwerkzaamheden! Deze goede vriend Sebastiaan heeft een aardig deel van de organisatie Read to Grow (www.readtogrow.nl) onder zijn hoede. Het succes ervan was het grootst in Gambia grotendeels dankzij zijn fantastische inzet.
Dus na het een en ander aan vorderingen gevolgd te hebben rondom de boekenlogistioek, met al de verhalen van dien, wilde ik op een dag, nu een jaar geleden, er wel wat van meemaken!
En dan sinds kort kwam daar het idee bij ook met Spaanstalige boeken het te gaan proberen opdat het werkveld uitgebreid kan gaan worden.
Ik kom als gast niet in het gastenverblijf Kairo Garden, een 'gezond' vakantieoordje, maar bij Alhagis's broer, Franco, thuis. Ik weet dat ik wat kan schilderen en her en der dingen opknappen, projectjes bezoeken e.d. om te doen. De rest komt vanzelf.

Kijk ook op www.futureforyoungpeople.nl voor hoe ze zich richten op verbetering van onderwijs en de financiele drempel daarvoor te verlagen! Daarnaast maar niet afzonderlijk, zal Stichting Go for Africa met deelnemende stagaires autotechniek ook ter plaatse zijn in het dorp Tanji. Zie www.goforafrica.nl

Verder zal ik ook rondreizen in het binnenland met een Nederlandse auto. Maar de eerste twee weken zit ik sowieso wel bij Franco, 3 a 4 km van de kust waar het zonnetje de 35 graden al laat overstijgen. Vanaf de zomer zal het daar met het regenseizoen onbeperkt Turkse sauna zijn.

Maandag kom ik dan rond 23u aan in Banjul, de hoofdstad die ligt aan de kust en de grote Gambia rivier. Vanaf dan zal ik je pas echt updaten natuurlijk!

Tot snel beste lezer:)!

Lieven groet,
Nathan.

  • 10 Maart 2007 - 00:19

    Leneke:

    Héééééle goede reis en tot over een paar weken!
    Besito Leneke

  • 10 Maart 2007 - 09:01

    Mieke:

    nogmaals een dikke knuffel Nathan voor onderweg! Kom gezond weer terug en hou ons op de hoogte! Liefs, Mieke

  • 10 Maart 2007 - 10:30

    Miek:

    Nou dat klinkt weer goed zo'n reisje naar Gambia! Al kan ik nog niet zo goed opmaken of je er iets specifieks gaat doen.Gewoon rondkijken is ook leerzaam en zeker leuk. Dus Nathan, veel plezier en we volgen je...
    X Miek

  • 10 Maart 2007 - 15:11

    Ina:

    BUEN VIAJE (welke taal/talen spreken ze eigenlijk in Gambia???) & een héél goede tijd daar! Zal er ook om de paar meter een internetcafé zijn zoals in La Paz om je avonturen door te seinen?
    Lentezonnige voorjaarsgroeten & alle goeds van Ina

  • 11 Maart 2007 - 20:14

    Engels:

    Terwijl alle landen rondom Franstalig zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathan

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 22942

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: